My first love

Dag 02 - Min första kärlek.
 
Det här med första kärlek kan jag tycka är lite svårplacerat. Är det din första crush? Måste det vara en människa? Kan det vara en sagofigur? Eller är det så seriöst som att det är första gången du känner dig kär och förälskad och uppe bland molnen och skulle säga "jag älskar dig" till denna person utan att blinka?
 
För egen del så skulle jag säga att jag inte har upplevt min första kärlek ännu. Jag kan inte komma på någon eller något som jag skulle säga att jag har haft sådana känslor gentemot. Jag kanske också ska tillägga att jag inte är någon som känner mig bekväm med att visa speciellt mycket "affection" (i brist på passande svenska ord som snurrar i skallen just nu..). Jag kan känna mig extremt awkward i en kram och tar aldrig initiativet till en kram, bortsett från min mormor. Jag kan inte komma på senaste gången som jag sa att jag älskade någon, även om det utan tvekan finns människor som jag älskar och inte skulle kunna tänka mig att leva utan. Varför det är så har jag ingen aning om och jag skulle önska att det inte var så. Det finns så många gånger som jag har velat ge någon en kram, säga att de har gjort något bra eller bara vara mer öppen så folk får en bättre bild om hur jag är som person, men då bara låser det sig och jag känner mig obekväm och tänker att de ska tycka att jag är konstig. Men på ett sätt är det ju ganska spännande att inte ha upplevt "den första kärleken" ännu..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0