Årets...

..sporthändelser: OS i London. Ett OS är så himla häftigt tycker jag. Jag skulle göra så mycket för att få uppleva ett OS på plats, Rio 2016 hade ju varit drömmen! Sedan något som var en riktig höjdpunkt för mig var att se VC-premiären i längdskidor i Gällivare på plats. Hela världseliten var där och det var mer än awesome!
 
 
..filmer/tv-serier: NCIS, av helt naturliga skäl eftersom att det var en av de få serier jag faktiskt följde ifjol.
The Hunger Games, normalt sett inte en film som jag skulle ha gått och sett på bio eftersom det inte riktigt är "min typ" av film, men jag såg den på bio hela 2 gånger i Uruguay och den är så himla bra!
Breaking Dawn part 2, jag hade inte ens sett alla de föregående filmerna i serien, men jag var ändå på världspremiären här i Vuollerim och jag bara älskar Twilight numera. Självfallet har jag också sett alla filmer i rätt ordning efter det.
 
..låtar: One Thing med One Direction. Den låt som gjorde att jag fick upp ögonen för One Direction. Egentligen skulle alla deras låtar kunna platsa här, men One Thing är inte bara speciell, den är extra speciell. Jag är så grymt taggad på att få se dem spela på Friends Arena i maj. Det kommer bli fantastiskt!
Balada Boa med Gustavo Lima och Ai Se Eu Te Pego med Michel Teló är ju riktiga Uruguayklassiker som självklart också har en plats på min lista över årets låtar 2012.
 
Ai Se Eu Te Pego- Michel Teló.
 
..sämsta: En vän till familjen som jag tyckte så himla mycket om gick bort, vilket var jobbigt. Min handled är en annan sak som inte var så bra med förra året. Alla läkarbesök jag har gjort hittills utan att dem riktigt vet vad som är fel är rätt många vid det här laget. Mycket frustrerande!
 
..bästa: Resan till Sydamerika. Jag skulle sträcka mig så långt till att säga att det är en av höjdpunkterna i hela mitt liv hittills. Under de tre veckor som vi var där så gjorde jag så mycket olika saker. Jag fick uppleva sådant som jag aldrig trodde att jag skulle få vara med om. Besöka barnhem och umgås med barnen, känna på hur det är att ha städerska, besöka Jesusstatyn i Rio de Janeiro, åka Buquebus mellan Colonia del Sacramento i Uruguay och Buenos Aires, Argentina, bo hos en världfamilj (som visade sig vara världens bästa, enligt mig i alla fall.. :)), åka båt, sola, bada och äta mellan öarna utanför Rio, vara med på lektioner på en skola i Uruguay, tillbringa en dag på Copacabana beach, och såklart lära känna en massa underbara, awesomea människor!
 
 
Detta var en liten sammanfattning av mitt 2012 i ord, ni fick ju merparten av bilderna i förra inlägget. Om jag skulle dra hela året över en kam och bara använda mig av 3 ord för att beskriva 2012 så skulle det vara: Annorlunda, omtumlande och awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0