Birthdays...

Att fylla år. Det är både roligt och jobbigt på samma gång. Roligt eftersom att man får umgås med familj och vänner, och att få presenter är ju inte så pjåkigt det heller. Det som är jobbigt med att fylla år är att allt handlar om en själv och alla frågor som man får i stil med "hur känns det att vara ett helt år äldre?!" Eeeh, asså jag är ju bara en dag äldre än igår och inte frågade du mig hur det kändes då liksom. Och nu när man blir äldre så väntas man ju också veta vad man vill jobba med, eller i alla fall vad man vill plugga vidare till, och jag som inte riktigt gör det blir enormt stressad av att bli äldre och alla frågor som kommer. Det känns typ som att jag snart kommer gå i pension och jag har inte ens någon aning om vad jag vill göra med mitt liv. Ni hör ju hur munter jag låter..
 
Som ni kanske har förstått så fyller jag år snart, på tisdag närmare bestämt. Då blir jag 19 år, men det känns då inte så. Det känns fortfarande konstigt att säga att jag är 18! Men det blir säkert bra till slut, jag kan ju inte direkt stanna tiden, även om jag hade velat det ibland.
 
Tiden går. En teckning jag gjorde när jag var 4. Farfar sparar på allt.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0