Lazy or efficient? Or both..?

Jag har varit hemma från skolan idag också, men jag mår mycket bättre nu än vad jag gjorde igår, så det går ju framåt. Jag har till och med fixat till mig och flyttat ut ur myskläderna så att jag känner mig som mig själv igen, vilket ju i och för sig kan vara en bidragande faktor till min start på tillfrisknandet.
 
 
Annars har min dag inte bestått av så mycket.. Borde väl egentligen plugga rätt hårt eftersom jag har en hel del att göra, men jag orkar bara inte, vilket väl är rätt så typiskt mig. Ofta väntar jag till sista stund med att göra saker, men jag tycker att det är det mest effektiva sättet att få saker och ting gjorda på. Jag menar, börjar jag med ett arbete dagen innan det ska vara klart, då jobbar jag med det hela tiden tills det är färdigt. Det gör man ju dock aldrig om det är typ två veckor till det ska vara inlämnat.
 
Förstår ni hur jag menar? Det är som jag läste i en bok en gång.. "För att vara lat måste du vara effektiv". Det är ju faktiskt sant! Så det är sådan jag är; ständig tidsoptimist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0