Biblioteket

Ikväll var jag med pappa på bibblan. Biblioteket här i byn ligger i samma byggnad där skolan är, där jag har spenderat så många år av mitt liv. På rasterna brukade jag ofta gå till bibblan, antingen för att leta bra böcker, för att läsa eller bara prata med andra som också var där.
 
Innan ikväll så hade jag inte varit där på flera år och jag blev väldigt nostalgisk när jag klev in dit. Jag blev faktiskt riktigt förvånad själv över hur känslosam jag blev, det var nära att en liten tår hade trillat från ögonvrån.. Det var som att tiden hade stått stilla, allt såg likadant ut som sist, vissa böcker stod till och med kvar på borden där de alltid stått. Jag gick automatiskt mot delen där jag alltid brukade hitta de bästa böckerna förr, sedan insåg jag att det var ett bra tag sedan och att den sortens böcker förmodligen inte skulle tilltala mig som då. Lukten inne på bibblan är också mycket speciell, men jag gillar den.
 
Jag insåg i alla fall att jag saknat att vara där. Dessutom så fick jag med mig två böcker hem, så nu ska jag börja läsa igen. Jag gjorde det mycket förut, men på senare år har det mest blivit att jag bara läst de böcker vi har varit tvungna att läsa i skolan, och det är ju inte i närheten av så kul som det är att läsa något som man faktiskt tycker är genuint intressant.
 
Jag lånade bland annat denna.. "Det du inte såg" (Patrik Sjöberg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0