Hello, I'm Ciara and I'm from Ireland

Jani, det blir inte mycket bloggning från min sida.. Det går liksom i perioder det där, när man känner sig inspirerad.
 
Den här dagen har inte direkt varit speciellt krävande, men ändå så är jag jättetrött. Jag hade sovmorgon till att börja med. Hade hela en lektion idag, engelska C som började 12.05. Engelska är verkligen mitt favoritämne! Det är lite konstigt för när jag var mindre så var det ett ämne som jag verkligen hatade. Jag var så dålig på det och tordes nästan aldrig säga något, och när jag väl gjorde det så fick jag typ hjärtklappning eller nåt. Allvarligt, det kändes som om hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig. Men sedan, jag tror det var i 7:an, så började jag bli bättre på det och började sakta men säkert gå från att hata till att tycka att det var helt OK. När jag sedan började gymnasiet så utvecklades det till att verkligen älska engelska och att lära sig nya saker.
 
Förra läsåret blev det dock ett smärre bakslag på grund av läraren vi hade. Jag kunde bara inte med henne! Usch, jag blir irriterad bara jag tänker på henne! Nu däremot så har min glädje till att gå på engelskalektionerna återfunnits. Vi har en ny lärare i år och jag tycker att han är riktigt bra. Vi får verkligen göra roliga saker. Idag på lektionen till exempel så har vi börjat jobba med accenter och så har vi fått välja en engelsk accent som vi ska försöka efterlikna. Jag valde engelska med en irländsk accent eftersom jag blir så glad av att höra det. Det låter bara så roligt. Vi ska då hitta på en karaktär som kommer från, som i mitt fall, Irland, och persentera "sig själv" med just den accenten. Det ska verkligen bli spännande att se om man lyckas någolunda, i vilket fall så kommer det att bli roligt.
 
Nej, nu måste jag sova! Natti natti. ♥
 
Hahah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0