Mjölk

Ikväll har jag och mjölken haft lite interna dispyter, om man nu kan kalla det så. Jag var lite lugnt skyndsam när jag skulle rosta en macka och råkade på något oförklarligt sätt slå till min mugg med mjölk i så att den bokstavligt talat flög ner i golvet. Givetvis var den rågad med mjölk.

Svor så det osade om mig gjorde jag, eftersom jag hade bråttom för att hinna se utröstningen av Let's Dance. Självklart var det ju så att mjölken "råkade" skvätta ut över typ halva köket, inklusive ner i några av kökslådorna, ända upp till mina knän och ner i smörpaketet. Så där fick jag snällt stå och skura. Till råga på allt så blev min macka kall och seg istället för ljummen och frasig.

Detta måste ju vara definitionen av Murphys lag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0