Helvetesjävlaskit!!

Åh vad less man kan bli ibland! Min skoldator, alltså den dator jag använder hela tiden, blev helt mysko igår eftermiddag. Det kom upp massor med fönster, vissa ikoner på skrivbordet försvann, min bakgrund blev helt svart m.m. Jag fick typ smärre panik och stängde snabbt av den. Lite senare tänkte jag att jag skulle väl i alla fall testa slå på den en gång, men det blev likadant då också. Jag slog av den och tog med den på skolan idag för att lämna in den till dataläraren Martin så han kunde försöka fixa den. Han var rätt säker på att han visste vad det var som hänt bara av att jag förklarade det, så då känndes det genast lite bättre.

Idag någon gång efter lunch gick jag till honom för att hämta den och han sa att han hade fixat det, och jag blev såklart jätteglad. :) Jag gick upp till min mattelektion och slog på datorn... Och den är helt tom! Alltså då menar jag inte bara mina skolarbeten, bilder m.m, utan allt, verkligen ALLT! Inte ens Internet Explorer eller Windows media player eller något fanns på den. Totalt blank! :O


Paniken som kom krypande då var rätt stor kan jag väl påpeka, om någon nu inte redan räknat ut det... Där fanns bland annat en engelskauppsats som jag ska ha skickat in innnan vi åker till Uruguay på fredag. Jag hade skrivit drygt hälften och nu är allt borta. :'(

Jag gick i alla fall tillbaka till Martin med datorn och talade om vad problemet var, och han säger att då måste han göra nå grejs (jag kommer inte ihåg vad han använde för nå fancy ord.. ;p) så att datorn går tillbaka i det skick den var när jag fick den. Så sagt och gjort, nu har jag fullt sjå med att fixa så att allt blir i sin ordning, som jag vill ha det. Så typiskt att det skulle hända nu när jag har som mest att göra. :/


Kommentarer
Postat av: Sigrid

Ibland älskar man verkligen tekniken.. NOT!

Men spara på pinne härdanefter, för skoldatorerna har ju nå fnatt..

2012-03-21 @ 20:54:41
URL: http://demas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Stackare! :(

2012-03-21 @ 22:07:07
URL: http://hannypandy.blogg.se/
Postat av: Hanna

Stackare! :(

2012-03-21 @ 22:07:29
URL: http://hannypandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0