Hemma..

Nu har jag äntligen kommit hem efter en dag i Sunderbyn.. Jag var till ortopeden för att försöka få någon klarhet i vad som är fel med min handled eftersom jag knappt kan röra den och har konstant ont i den, plus att den är svullen. Jag har haft det i över ett år och varit till läkare, röntgen och på arbetsterapin flera gånger, utan det minsta förbättring eller ens en gnutta till förklaring om varför.

Idag fick jag komma till en läkare som verkade väldigt seriös och nogrann. Han undersökte, klämde, tröck, drog och hade sig i handleden och fingrarna. Det gjorde så gudförbannat ont! :( Han kollade även på mina röntgenbilder och förklarade för mig så att jag förstod vad som han tror är problemet. Men eftersom han inte är handkirurg så ville han att vi skulle ta nya röntgenbilder som han sedan skulle skicka till en handkirurg i Umeå, och dessutom en remiss dit. Han tror det kommer att behövas operation eftersom att det bland annat är något ben som ligger i fel vinkel. Det skulle tydligen vara mellan 15°-25°, och mitt är ungefär 35°. Dessutom var det några andra småben som låg lite konstigt... Tydligen har jag haft detta sedan födseln också, men han sa att ofta så märker man av det först i tonåren. Jag hoppas att det är detta som är felet nu så att de kan göra något åt det, och det blir bra någon gång! :)


Det är det största benet, det som är inringat, som jag har i fel vinkel.


Kommentarer
Postat av: Moa

Ojdå! Hoppas din hand rätar till sig - även fast jag tyckte det var lite bad ass när du har den där svarta hand mojengen! Håller tummarna för dig! :) <3

2012-06-13 @ 21:39:51
URL: http://mjoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0