Spännande...

Tour de ski är ju i full gång nu. Man har kört fyra etapper av nio, och imorgon är det vilodag. Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så älskar jag verkligen denna tävlingsform. Det är så många olika distanser, som passar olika typer av åkare, och för vissa så passar ju allt. ;)

Dagens etapp vanns på både dam- och herrsidan av norrmän. Marit Björgen och Petter Northug lyckades båda två vinna med en helt otrolig spurt. Den farten Petter får upp på upploppet är helt makalös! Jag fattar inte hur man kan få det att gå så fort på ett par skidor. :p

                                               Dagens spurt...

Det har väl gått lite si och så för svenskarna. Charlotte Kalla ligger bäst till av svenskorna och Marcus Hellner är bäst bland de svenska herrarna. Båda ligger sexa i totalställningen i touren.

På damsidan leder Justyna Kowalczyk med 27 sekunder före Marit Björgen. Oväntat, men ack så spännande!

                           Dagens segrare på damsidan, Marit Björgen.

På herrsidan så är det än mer spännande! Där leder just nu Petter Northug med 1 sekund före Dario Cologna. Sedan är det runt 50 sekunder ner till trean Alexander Legkov. Om det nu kommer att handla i första hand om Northug och Cologna under den sista etappen, så kommer jag definitivt att heja på Northug! Jag tycker verkligen han förtjänar att vinna. Cologna har ju redan vunnit touren två gånger, medans Petter slutat tvåa, två eller tre gånger. Det är Petters tur nu liksom. Men Cologna kommer ju inte att ge upp i första taget. Sedan kan ju mycket hända än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0