Sport, sport, sport ♥

Igår så var det ju en dag som var riktigt fullproppad med en massa härlig sport på tv! Jag såg väl tv i stort sett hela dagen. :)

Först var det ju Tour de Ski, med herrarnas 35 km jaktstart i fristil. Jag hade hoppats på att Marcus Hellner skulle göra ett bra lopp och köra upp sig någon placering från sin tiondeplats som han hade innan loppet. Dessutom hoppades jag på att Petter Northug skulle ta igen de 13 sekunderna som han hade upp till ledaren Dario Cologna, så att de gick tillsammans hela vägen, alternativt att Petter drog ifrån. Nu blev det ju bara till viss del som jag ville, men man kan ju inte få allt, eller vad är det man brukar säga? ;) Marcus tog in massvis med tid på täten och gick i mål som femma, tillsammans med loppets tvåa, trea, fyra coh sexa, så han har chans på pallen i totala touren! Dessvärre så gick ju Petter ikapp Cologna snabbt, men tappade igen efter bara en liten stund, och blev sedan ifatt åkt av flera åkare som kom bakifrån. Dock kunde han gå i mål som tvåa, men var ändå 1 minut och 20 sekunder efter Cologna.

                                              Gårdagens spurt.

I damernas 15 km jaktstart i touren så skedde inget jätteoväntat. Marit Björgen vann och Justyna Kowalczyk belv tvåa. Therese Johaug tappade lite på de två i täten men är fortfarande klar trea. Charlotte Kalla tappade två placeringar i totalen, men har inte speciellt långt upp till de två/tre närmast henne.

Sedan var det ju skidskytte från Oberhof där herrarna körde stafett. Det verkade vara ett jävla oväder där, men svenskarna lyckades skjuta bra jämfört med många andra länder, och tog sig till sist upp på pallen med sin tredjeplats.

Och sen, sist men absolut inte minst. SVERIGE TOG JVM-GULD I HOCKEY I NATT!!! Jag som trodde jag skulle somna om jag inte sov någon timme innan matchen. Det kan jag ju säga att jag inte var ens i närheten av att göra. Det var ju så spännande så jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen. Jag såg hela matchen, plus allt "eftersnack". Så klockan var väl runt 06.00 i morse när jag till sist somnade. ;)


Helt fantastiskt! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0