Svenska Idrottsgalan 2012

Igår såg jag ju som sagt Idrottsgalan, precis som jag gör varje år. Jag älskar att se alla klipp som de visar under kvällen och höra de som ska dela ut ett pris tala, för de brukar oftast vara väldigt bra på det, och ha något intressant att säga. Sedan är det ju inte var dag man ser idrottarna med klänning eller smoking, håruppsättningar och flugor, make-up och klackar. ;)

                                       Anna Haag & Emil Jönsson.

Pristagarna i de olika kategorierna var (för er som inte redan vet det):

Årets nykomling & Lilla Bragdguldet: Moa Hjelmer (friidrott).

Årets lag: Charlotte Kalla & Ida Ingemarsdotter (sprntstafett, längdskidor).

Årets tränare: Per Johansson (handboll).

Årets prestation: Therese Alshammar (simning).

                                              Therese Alshammar.

Årets kvinnliga idrottare: Therese Alshammar (simning).

Årets manlige idrottare: Marcus Hellner (längdskidor).

Jerringpriset: Rolf-Göran Bengtsson (ridsport).

De flesta av pristagarna tycker jag var helt rätt val, medan några kanske var aningens mer tveksamma enligt mig, men det är ju bara min åsikt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0