Australian Open Champion 2012

Alltså herre min skapare vilken otrolig tennismatch finalen av Australian Open blev! Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen under fjärde och femte set. Det var så spännande, så nervkittlande, men framför allt, väldigt underhållande tennis. :D

Finalen på Rod Laver Arena i Melbourne blev den längsta Grand Slam-finalen som någonsin spelats. 5 timmar och 53 minuter tog det innan Djokovic till sist lyckades avgöra matchen till sin fördel, med en rak forehand. Matchen slutade 5-7, 6-4, 6-2, 6-7, 7-5. Jag är verkligen glad att det inte blev tiebreak i femte set, för jag tror seriöst inte att mina nerver hade pallat med det. ;)

                                             Novak Djokovic. ♥

Även om Novak Djokovic är min personliga favorit inom tennisen, så måste jag säga att jag inte bara är imponerad av honom, utan även Nadal. Att de över huvud taget lyckas stå på benen mot slutet av femte set är oerhört imponerande, och att då dessutom ha sådana bolldueller som de hade är så makalöst starkt gjort!

När Djokovic äntligen tog hem det blev jag såklart överlycklig! Det är en ganska härlig känsla ju, men tänk vilken fantastisk känsla det måste vara att själv faktiskt vara den som vinner sådär. Det går nog aldrig att faktiskt sätta sig in i den situationen, utan det är nog något som man måste uppleva själv för att kunna förstå fullt ut. :)

Grattis Novak Djokovic till ännu en Grand Slam-titel! :D ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0