Förvirrad...

Asså jag måste berätta något konstigt som hände för en liten stund sedan.

När jag kom hem från skolan och hade fikat så la jag mig i sängen under täcket för att jag frös så. Där somnade jag och sedan vaknade jag och trodde det var morgon. Jag typ kastade mig upp ur sängen eftersom jag trodde att klockan var vid sju på morgonen. När jag kommer in i köket och ser att köksklockan står på fem, så tror jag att den är fem på morgonen, och kan för mitt liv inte förstå vad pappa gör uppe den tiden. Speciellt inte med typ varenda lampa i hela köket tänd, fullt påklädd med keps och allt, och dessutom mat på spisen. Han tittar lite konstigt på mig där jag står. Säkert såg jag gode förvirrad och nyvaken ut.. Jag frågade vad han höll på med egentligen och han svarar "nja, jag lagar mat..", men jag fattar ändå inte att klockan faktiskt är fem på eftermiddagen.

Jag börjar tänka att det var ju onödigt att jag klev upp nu eftersom att jag ju har sovmorgon till 13.00 imorgon (som jag trodde var idag), samtidigt får jag smått panik när jag inser att jag inte hunnit plugga det sista inför kemiprovet (som jag också trodde var "idag"). Och det är inte för ens där någonstans som jag inser att jag har mina vanliga kläder på mig, och då tänker jag genast "varför väckte de mig inte igår kväll innan de gick och la sig så att jag i alla fall inte sov hela natten i de här kläderna?". När pappa sedan förklarar för mig att det snart är middag så börjar det långsamt sjunka in att klockan nog är fem på eftermiddagen i alla fall... :p

Jag måste säga att jag kände mig rätt förvirrad och trög där jag stod i köket sen...


Jag skulle kunna tänka mig att jag såg ut ungefär så här, fast X10.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0