Straffarbete... ;)

Tänk vilken härlig känsla imorgon när man kliver upp på morgonen! Att veta att det är sista dagen den här veckan som man måste kliva upp klockan 06.00. :D Det tycker jag nästan är det bästa med att det är marknad, att man får vara ledig marknadsfredagen. Att gå omkring ute i kylan på marknadsområdet blir jag less på efter en halvtimme. Man har ju varit där varje år, och det är ju inte direkt någon större skillnad på utbudet. Men visst, jag kan förstå turister och så som kommer hit upp att de tycker att det är "exotiskt" och häftigt, eftersom de inte är van vid det.

                                         Jokkmokks vintermarknad.

Men jag ska väl ändå en liten sväng på marknaden imorgon antar jag.. Det känns som ändå fel på något sätt att inte gå dit. :p På lördag måste jag ju också upp till Jokkmokk, eftersom vi i Uruguaygruppen ska sälja våfflor på Östra. Men på söndag, då ska jag då absolut inte åka någonstans, för då fyller jag år! 18 år till och med! Det känns lite konstigt om jag ska vara ärlig. :)

Nu måste jag tyvärr gå och hänga tvätt... Jag är ju tydligen skyldig pappa två veckors "straffarbete" för att han var tvungen åka upp till Jokkmokk igår med en kaka som jag glömt att jag skulle ha med mig till Östra. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0