Ole Einar Björndalen

Vad ska man säga om karln? Han är helt makalös! För er som inte vet så kan jag ju berätta att han har varit världens främsta skidskytt, men han hänger fortfarande med i världseliten, om än inte i samma utsträckning som tidigare. Idag tog han sin 93:e världscupseger! 93:e!!! Karln är alltså 38 år! Helt otroligt.

                         Björndalen på väg mot sin 93:e världscupseger.

Förutom sina 93 världscupsegrar så har han inte mindre än 6 OS-guld och 16 VM-guld. Lägg där till 4 OS-silver, 1 OS-brons, 10 VM-silver och 9 VM-brons, plus att han vunnit den totala världscupen hela 6 gånger under sin karriär! Han har alltså 46 mästerskapsmedaljer. Dessutom, som om det inte vore nog, så har han tävlat i längdvärldscupen, där han stått på pallen 4 gånger, varav 1 gång som segrare. Snacka om meritlista!

                                     Jag tycker att han är ascool! ;D

Jag kan inte sluta att imponeras av honom. Att han orkar göra det som krävs för att ligga med i yttersta världstoppen år efter år. Jag hoppas verkligen att han lyckas ta någon medalj även under årets VM i skidskytte som drar igång den 1 mars i Ruhpolding, Tyskland. Heja Ole Einar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0