5 roligaste sporterna att utöva

Längdskidor: Så länge jag kan minnas har jag åkt skidor. Jag älskar känslan av frihet som man får när man är ute i spåret och känner vinden i ansiktet och tröttheten komma krypande.


Slalom: Jag har åkt slalom sedan jag var ungefär 8 eller 9 år skulle jag tro. Det är inte mycket som går upp emot att susa nerför backen en solig dag med klarblå himmel i perfekt före. Så härligt! :D

Badminton:
Jag och Carro brukar spela det lite till och från, och det är skitkul! :D Speciellt när man får röra sig över hela banan så att man får anstränga sig lite. ;)

Boxning: Det här är helt klart den sport jag har utövat minst av dessa 5, men det är så sjukt kul! Dessutom är det ju bra om man är arg på någon, då behöver man ju inte slå personen i fråga utan bara tänka på den och dra på en massa smällar på boxningssäcken. ;)

Löpning/styrketräning: Jag kunde inte välja mellan de här två, men jag gör de ofta under samma "pass" när jag tränar. Först springer jag, lite som uppvärmning, och sedan kör jag styrka.


Jag kan fortfarande inte fatta att jag knappt gjort något av det här på så länge, när jag känner att jag blir exalterad och lycklig bara jag skriver om dem. Knäppt, men nu är det slut med det. :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0