Språkresa

Något som jag velat göra väldigt länge är att åka på språkresa. Det verkar så roligt att få utveckla sina språkkunskaper i ett land där de faktiskt har språket som modersmål. Jag skulle helst av allt vilja åka till England då jag älskar deras accent. Jag tycker det låter så vackert när de pratar, till skillnad från till exempel amerikanerna som låter lite mer "hafsslafs" eller hur jag ska förklara mig..
 
I alla fall, det skulle verkligen vara coolt att åka! Faktiskt så googlade jag på det och hittade en organisation som anordnar språkresor till en massa olika länder och destinationer. Esl.se, kika in där om ni är intresserade. Jag blir då bara än mer taggad och känner att detta är något jag verkligen vill när jag läser på deras hemsida. :) Det optimala hade ju varit att åka typ nästa höst eller något, när man har tagit studenten och så.. Men än är det ju länge kvar dit, ett helt år ju, så det kan hinna svänga många gånger det här.
 
 
Det skulle vara jättehäftigt att plugga i London. Jag som verkligen gillar London som stad skulle älska att bo där några månader, fatta vad coolt det hade varit! Det enda problemet är ju att det är rätt dyrt, men jag får börja spara helt enkelt. :) Jag har typ totalt snöat in på det här och blir alldeles exalterad när jag läser om det och vill åka nu på momangen!
 
  
"The City"- Ed Sheeran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0