"Spraya bort din övervikt"

Hahahah! Jag tror jag dör! Jag brukar ofta sitta och skratta när jag läser en tidning och ser att de skriver om bantningstips och dieter, eller gör reklam för olika produkter som ska vara så fantastiska att man går ner si och så många kilon på si och så många veckor. Jag gör det inte för att jag tycker det är speciellt underhållande med övervikt, utan mer i bedrövelse över att "tipsen" blir mer och mer sjuka. Det blir ju till slut nästan komiskt. Visst, många av dessa dieter och produkter kanske funkar till en början, men jag tror det kan bli väldigt svårt att sedan behålla sin nya vikt, och ändå leva "normalt". Ett exempel är ju sådana där shakes. Inte vill man ju leva på sådana resten av livet liksom. Det kan ju inte vara lätt att gå över från att dricka dem som sitt enda näringsintag, och sedan börja äta vanlig mat igen.


Nu senast såg jag en reklam som ändå tar priset hittills alltså. Den löd såhär: "Spraya bort din övervikt". Hur knäppt låter inte det? :o Det verkar bara bli värre och värre. Nej, om man nu behöver gå ner i vikt så tror jag på en hälsosam viktminskning, i form av träning och bra kost. Och när jag skriver "bra kost" så kan ni förhoppningsvis själva räkna ut att jag inte syftar på flottig pizza, hamburgare med pommes eller maffiga efterrätter varje dag. ;)

Kommentarer
Postat av: marre

alltså lever dom inte hälsosamt i Uruguay ;)

2012-04-18 @ 21:33:46
URL: http://bringbrooke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0