Varm choklad! ♥

God kväll! :)

Jag ligger här i min säng och läser den fantastiskt spännande (eller så inte) boken "Of mice and men". Jag är grymt less, men jag har fortfarande halva boken kvar...

Förutom att plugga ikväll så har jag varit och planerat inför skyltsöndagen. Det är nämligen så att vi som ska åka till Uruguay håller ju på att samla in pengar, och nu på söndag så ska vi stå i parken och ha julklappslotteri och sälja exklusiv varm choklad! ;) Självklart var vi ju tvungen göra lite varm choklad och smaka så att det blir bra. Vi hade bland annat i kryddnejlika, kardemumma, kanelstänger och kakao. När vi kokat den och hällt upp i glas så stoppade vi en klick vispad grädde på och sedan garnerade vi med riven mörk choklad och rivet apelsinskal. Det blev otroligt mumsigt! :D


Inte riktigt som den vi gjorde, men det är ju i alla fall varm choklad! :)

Nu ska jag väl ta och fortsätta läsa boken då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0