Kämparglöd!

Jag satt nyss och kollade på svtsports hemsida, då jag i princip ramlade över ett klipp om en elitgymnast som brytit nacken och blivit helt förlamad. Men nu 10 månader senare så kan han röra på sig, han tränar på att gå med hjälp av en rullator, och han tittar på sina vänner som tränar gymnastik. Han behöver fortfarande en respirator, och han har också hjälp av en rullstol. Men han kämpar på, och gör framsteg.

Jag tycker att det var riktigt häftigt att se vilka framsteg man ibland kan göra även fast man har en ryggmärgsskada, att man kan göra något med sitt liv, och inte bara ge upp. Han i det här klippet har ett mål om att kunna utbilda sig till civilingenjör. Visst har han säkert haft en väldig tur, många blir ju aldrig bättre efter en sådan fruktansvärd skada. Men jag tycker att det är otroligt coolt att han inte ger upp, för det kan nog vara lätt hänt när man råkar ut för något sådant.

Ni hittar klippet här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0