Teodor Peterson!

Idag så har ju en ny helg av världscuptävlingar i längdskidor dragit igång. Nu befinner man sig i Kuusamo, Finland, där man kör en liten minitour. Den inleddes idag med sprint för både damer och herrar. Tyvärr kunde jag inte se det, eftersom att jag kommer hem från skolan först klockan 16.00 på fredagar (drygt, jag vet). På damsidan var det ju som det oftast är, Marit Björgen vann. Därefter blev Charlotte Kalla tvåa, vilket var hennes bästa resultat någonsin i en klassisk sprint.


På herrsidan blev det en jätteskräll som vann! Svenska Teodor Peterson satte hela värdseliten på plats. Ascoolt! Hoppas bara att det inte var en engångsföreteelse, men det tror jag knappast. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0