Kuusamo!

Idag avslutades minitouren i finländska Kuusamo med jaktstart i klassisk stil, 10 km för damerna, och 15 km för herrarna (längdvärldscupen). Det blev inga direkt oväntade toursegrare om man säger så... På damsidan var det såklart Marit Björgen som vann, följd av idel norskt på både andra- och tredjeplatserna, i form av Therese Johaug och Vibeke Skofterud. Charlotte Kalla slutade fyra, efter att ha slitit rätt hårt, vad det verkade.


På herrsidan så brukar det generellt sett vara mer spännande än på damsidan, enligt mig i alla fall. Det är liksom fler nationer som är med i fighten. Tyvärr såg jag inte loppet direkt eftersom att jag befann mig i parken här i byn, på skyltsöndag. Men jag såg sista tredjedelen av loppet i efterhand. Där var det i alla fall Petter Northug som gick ut i ledning. Där jag började se så hade han släppt upp Dario Cologna, och de åkte tillsammans. Men i sista backen in mot stadion så kom det berömda rycket, och Petter drog ifrån och vann till sist hela touren.

Johan Olsson och Marcus Hellner blev de två bästa svenskarna sett över hela helgen. De slutade på femte, respektive sjätte plats. Daniel Richardsson slutade på plats 13 i touren, men åkte så bra idag att han vann dagens etapp! :)

Nästa helg är det sprint i Düsseldorf som gäller! Jag längtar redan! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0