Fotbollsgalan 2011

Ikväll har jag sett på Fotbollsgalan som gick på TV4. Egentligen så ser jag inte så mycket på fotboll, förutom när det är landskamper. Men det har bara blivit så att jag brukar se just den här galan varje år. Självklart var det Zlatan Ibrahimovic som vann det största priset man kan vinna som svensk manlig fotbollsspelare, Guldbollen. Det var ju inte direkt oväntat om man säger så, det var väl typ 6:e gången han fick den... Det hade faktiskt varit roligt om någon annan kunde få den, det blir ju liksom en aning enformigt efter så många år av samma pristagare.

                       Zlatan Ibrahimovic under förra årets Fotbollsgala.

Diamantbollen (damernas motsvarighet till Guldbollen) gick till Lotta Schelin, och det var helt klart rätt tycker jag. Priset för årets mål gick till Kim Källström, för målet han gjorde på frispark under EM-kvalet mot Holland. Det var skitsnyggt rent ut sagt, även om jag nu inte är sådär jättehaj på vilka mål som räknas som "snygga". Men han var helt klart värd priset. :)

Nu ska jag ta och krypa ner under mitt varma, gosiga täcke och sova! :D Natti natti! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0