Dag 26 - Barndomsminne

Ett minne som jag har från det jag var mindre är när jag cyklade in i en vägg... Det är inte heller bara några få minnesbilder, utan jag kommer ihåg det väldigt bra faktiskt. Jag var väl ungefär 4 eller 5 år skulle jag tro, och hade precis lärt mig att cykla. Vi var och hälsade på hos farmor och farfar, och de har en ganska lång backe ner från deras hus till bodan.

Jag hade med mig min lilla rosa/vita cykel, men dessvärre var det så att jag inte riktigt lärt mig att bromsa. Det är ju inte riktigt något man tänker på när man är 5 år och ser en backe som ser rolig ut. Så jag började rulla nerför backen, och det gick bara fortare och fortare, men tyvärr så stod det ju liksom en vägg i vägen. Till slut så åkte jag helt enkelt in i väggen. Det gjorde väldigt ont för att uttrycka det milt. Jag kommer ihåg att jag stod och storgrät och ropade på pappa. Det var farfar som hörde mig först och kom ut på bron. Sen kom pappa ner och tog upp mig till huset och in på toaletten för att tvätta mitt ansikte eftersom jag blödde och hade massor med skrapsår överallt. Jag minns fortfarande hur hemskt det sved när pappa sköljde hela ansiktet med vatten. Usch! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0