Bruksvallarna dag 2

Idag var det damerna som körde 10 km fritt i Bruksvallarna. Det var inte riktigt lika hög klass på denna tävling som det var på herrarnas igår eftersom till exempel de norska landslagsåkarna, med Marit Björgen i spets, och Justyna Kowalczyk inte tävlade. Norskorna valde att träna i stället, och polskan åkte tävlingar i Muonio i Finland. I deras frånvaro så var ju Charlotte Kalla den överlägsna favoriten innan start, och hon infriade alla förväntningar. Hon vann med nästan 20 sekunder tillgodo ner till tvåan Irina Khazova, Ryssland. Sen blev svenska Hanna Brodin trea. Anna Haag slutade femma efter att ha börjat lite segt på första varvet, men sen tog det sig.


Nästa helg är det ju världscuppremiär i Sjusjöen i Norge, där man bland annat kommer att köra samma distans som idag. Charlotte Kalla har ett otroligt imponerande facit i just 10 fritt (jag har för mig jag hörde någonstans att hon inte blivit sämre än tvåa under de två senaste säsongerna), så jag tror verkligen att det kommer gå jättebra för henne till helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0