All About Tonight!

Jag sitter här och sjunger högt till All About Tonight med Pixie Lott. Tur att ingen annan är hemma.. :p Egentligen så borde jag läsa engelskaboken, men det känndes sååå jobbigt! Men om jag ska kunna se tennis på tv ikväll så måste jag nog ta och sätta igång snart.

Annars så kan jag ju berätta att jag haft sovmorgon idag! Jag och min mentor/kemilärare skulle nämligen presentera naturvetenskapsprogrammet för 8:an och 9:an på skolan här i byn, så då slapp jag ta bussen upp till Jokkmokk klockan 07:00 imorse. Härligt är bara förnamnet!


När vi presenterade programmet så berättade vi lite om vad vi gör, vad man kan bli när man läser NV, och så vidare. Vi visade även några "exeperiment". Bland annat ett där man häller ihop två genomskinliga lösningar, väntar i typ 8-10 sekunder (och under tiden får man absolut inte släppa bägaren med blicken, då kan man lätt missa det coola), och hips vips så blir lösningen mörk, mörk blå, nästan svart! Färskiftningen sker på typ ett ögonblick, bokstavligen! Det är i alla fall rätt coolt. Vi berättade inte riktigt vad som sker, utan mer att just nu verkar det som ett trolleritrick, men om man går NV så lär man sig förstå vad det egentligen är som händer. Jag hoppas i alla fall att det var uppskattat och att några av de kan tänka sig att läsa NV.

Nu ska jag försöka läsa ut den där j*vla boken, så jag får det överstökat någon gång. Bara 45 sidor kvar! :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0