Skidskytte! ♥

I onsdags så var det äntligen dags för skidskyttarna att ha världscuppremiär i Östersund. Tråkigt nog så var jag i Jokkmokk och jobbade på bingo så jag kunde inte se tävlingen direkt, jag såg den dock i efterhand. Det var herrarna som startade det hela med sitt distanslopp över 20 km. Jag trodde stenhårt på att norrmannen Tarjej Bö skulle ta hem loppet, men ingen av de stora norska namnen lyckades. I stället var det fransmannen Martin Fourcade som vann.

I torsdags så körde damerna sitt distanslopp över 15 km. Där blev det en svensk på pallen! Kanske inte den av dem som man hade förväntat sig från början. Anna-Maria Nilsson blev sensationell tvåa efter Darya Domracheva från Vitryssland. Skitkul! :D

                                          Anna-Maria in action.

Och idag då. Idag körde herrarna sprint, vilket innebär att de åker 10 km, och under den sträckan så gör de två skjutningar (en ligg, en stående). Det var riktigt, otroligt spännande att följa! Idag var svenska Carl-Johan Bergman bäst av alla. Norrmännen som det gick lite knackigt för på distansen, gjorde betydligt bättre ifrån sig idag, speciellt Tarjej Bö och Emil Hegle Svendsen, som blev tvåa respektive trea. Den här tävlingen är grunden till jaktstarten som körs på söndag, vilket såklart blir jättespännande eftersom det är en svensk som kommer att gå ut som nummer ett! :)

                      Rätt glad är väl en bra sammanfattning av bilden... ;)

Imorgon är det damernas tur att köra sprint. Dessutom är det längdskidor från Düsseldorf imorgon, och också där körs det sprint. Härlig dag imorgon alltså! ;D

Nu tar jag och säger natti natti, och kryper ner under mitt mysiga täcke. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0