Petter Northug! ♥

Jaa, vad ska man säga egentligen? Petter Northug är helt enkelt bara bäst! Idag vann han igen, den här gången en tremil med intervallstart. Jag kan bli väldigt irriterad när jag hör folk som tycker att han bara hänger på och spurtar på slutet, när han gång på gång visar att han kan så mycket mer. Han vinner i allt. Fristil, klassiskt, individuell start, masstart, distanslopp, sprint... Varje gång jag ser honom åka så blir jag så otroligt imponerad över hans sätt att åka skidor på! Han åker så taktiskt bra, och det är en fröjd för ögat att se honom manövrera fältet från i princip vilken position han än väljer att ha.

                                                Dagens prispall.

Sen alla de som tycker att han är arrogant och "hånar" sina motståndare med sina segergester och kommentarer, de kan också få mig att känna den där irritationen komma krypande... Det är show och det är humor! Jag kan inte se det på annat sätt. Han har glimten i ögat och gör skidsporten en stor tjänst genom att göra det till en show som många som inte är jätteintresserade av längdskidåkning också tycker är kul och kan ta del av. Det kan i sin tur leda till att någon upptäcker det fantastiska med sporten, och på så vis får sporten fler utövare och fans.

Petter Northugs stoppsladd innan målgången i VM i Holmenkollen. Kul show om du frågar mig...

Nu längtar jag till imorgon, då det ska köras sprint i Davos! Undrar hur det ska gå för Petter då, och för Emil Jönsson som gör sägongspremiär efter sin skada. Spännande... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0