Matte...

Alltså hur svårt kan det vara egentligen?! Jag som brukade tycka matte var ganska kul, inte för lätt och inte för svårt. Men nu känner jag mig som ett enda stort frågetecken varje gång jag öppnar matteboken. Och de få, nästan obefintliga gånger jag inte känner så, blir jag typ överlycklig för att jag har förstått nån ynka liten grej.

Det här tycker jag faktiskt är roligt, för jag har fattat det nu, men allt annat som också ingår i kursen.. Usch! :(

Nästa vecka är det nationella i matten som gäller. Jag är så sjukt nervös redan nu. Jag får typ ont i magen bara jag tänker på det. Och när det känns såhär över ett nationellt prov i matte C, hur kommer det då inte kännas till våren när det blir matte D, och i trean med matte E. Shit! Jag vågar knappt tänka tanken. :O Så om ni söker mig någon gång fram till tisdag nästa vecka så vet ni ju var ni kommer hitta mig i alla fall. Med näsan i matteboken!

Nu ska jag i alla fall försöka kolla igenom några tal i matteboken, så jag kommer någon vart med pluggandet. Sen känner jag mig väldigt sugen på vaniljglass med kakao på, så jag tror jag ska gå och hämta mig lite sånt också... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0